Zinātnieki nepūš pīlītes

Pagājušajā nedēļā atkal uzvirmoja diskusija par tēmu, ko cilvēkiem dod dejošana
un muzicēšana, un vai tas vispār nepieciešams. Jau vairākus gadus atpakaļ par
šo rakstīja Dr. paed. Jānis Imants Birzkops savā rakstā "Revolūcija
pedagoģijā: muzicēšana un dejas – labākie skolēnu intelektuālo spēju attīstītāji".
Interesentiem iesaku izlasīt.
Bet man gribētos izcelt sekojošo rindkopu no teksta: "Zinātnieki nepūš pīlītes.
Vai te vēl vajadzīgi komentāri? Lūk, kur vislabākā atslēga mūsu skolēnu intelektuālajai
un emocionālajai attīstībai, kā arī mācību rezultātu uzlabošanai! Ir pierādīts,
ka muzicēšana un dejas jau īsā laikā ietekmē bērna domāšanas, intelektuālo
spēju, atmiņas un pozitīvo emociju attīstību. Tikpat svarīgi, ka muzicēšana
uzlabo arī uzvedību - tiem, kas nodarbojas ar nopietnām lietām, ērmošanās
un ākstības vairs nav prātā. Tāpēc valstīs, kas domā par savas tautas nākotni
(Vācijā, Japānā, Ķīnā, ASV), mūzikas instrumentu spēlēšana un dejošana aizvien
biežāk kļūst par visiem obligātu mācību priekšmetu skolā. Cerēsim, ka arī
mūsu atbildīgās amatpersonas beidzot ieklausīsies zinātnes atziņās. Cik tad
ilgi var tās ignorēt, ja tik daudziem skolēniem ir grūtības mācībās? Bet
pagaidām vecākiem, kuriem bērnu mācīšanās skolā sagādā raizes, ir viena izeja
- pieteikt bērnu kādā mūzikas instrumentu spēles vai deju pulciņā vai arī
sarunāt privātskolotāju. Lai cik grūti, tie latiņi ir jāsagrabina, jo attīstošā
muzicēšana un dejošana jums simtkārt atmaksāsies. Ticiet - zinātnieki zina,
ko saka, un «nepūš pīlītes» !"
Viennozīmīgi varu apgalvot, ka tas attiecas ne tikai uz bērniem, bet tas attiecas uz pilnīgi visiem vecumiem. Kā parasti nodarbībās smejos, neko jau jaunu nepateikšu, - ķermenis ietekmē prātu, un otrādi, prāts ietekmē ķermeni. Piemēru ir daudz, ļoti daudz.
Kā pēc iespējas vairāk cilvēkiem likt apzināties, cik nopietni un vērtīgi tas ir? Vispirms sākt ar sevi pašu... Vienmēr izmanto iespēju DEJOT!
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.