12 praktiski padomi deju veiksmīgai apguvei
13. augusts, 2017 pl. 19:36

Deja – tas ir antistress, līdzīgi kā spēcīgs dabā sastopamais antioksidants. Ja dzīvē kaut kas nenotiek tā kā gribās – dodies dejot, ja dzīvē viss ir labi un jauki, vēl jo vairāk - dodies dejot, ja vēlies kaut ko dzīvē izmainīt – skriešus dodies dejot!
Deja ir atzīta kā pati noderīgākā nodarbe vīriešiem un sievietēm jebkurā vecumā veselības uzlabošanai un uzturēšanai. Deja – tas ir vairāk nekā hobijs, tā ir Tava jaunā komunikāciju vieta, jauni draugi, jaunas intereses. Tavi ieguvumi dejojot vairāk šeit...
Esmu ļoti priecīga, ka arvien vairāk cilvēki apzinās, ko nozīmē uztura piramīda. Un, ka šīs piramīdas vissvarīgākā sadaļa ir kustības.
Jau vairākus gadus atpakaļ par šo tēmu rakstīja Dr. paed. Jānis Imants Birzkops "Revolūcija pedagoģijā: muzicēšana un dejas – labākie skolēnu intelektuālo spēju attīstītāji". Tikai neliels fragments no šī raksta - “...valstīs, kas domā par savas tautas nākotni (Vācijā, Japānā, Ķīnā, ASV), mūzikas instrumentu spēlēšana un dejošana aizvien biežāk kļūst par visiem obligātu mācību priekšmetu skolā.”
Un to es ar pilnu atbildību varu apgalvot arī par pieaugušajiem, jo “...deju pasaulē, kopā ar manu bērnības dejošanu, kas plūstoši pārgāja pasniegšanā, esmu ilgi. Esmu gadu gadiem krājusi zināšanas, kuras man ir bijušas nepieciešamas, lai tagad ar prieku varētu dalīties ar saviem audzēkņiem..... Ilgu gadu pieredze gan sporta deju jomā, gan vienkārši “social dancing” jomā, ļauj apgalvot to, ka dejošana, lai tas ir tikai savam priekam, dod ļoti lielu pozitīvisma lādiņu. Mani klienti ir secinājuši, ka nav jāiet uz trenažieru zāli, lai justos ļoti labi, ka deja – tie nav vingrinājumi, ko Tu veic ar sakostiem zobiem – deja nozīmē prieku, patiku, pozitīvismu!”
Un vēl varu apgalvot, ka caur deju var iegūt daudz, daudz vērtīga dzīvei. Lūk, daļa no maniem ieteikumiem, lai Tev deju mācīšanās un dejošana sagādā lielu prieku un baudījumu.
LASI un PIELIETO!

IEMĀCĪJIES - PIELIETO.
Problēma.
Bieži vien nodarbību laikā iemācītos soļus Tu aizmirsti dažu dienu laikā, it īpaši, ja Tu nodarbības apmeklē vienu reizi nedēļā.
Kāpēc tā notiek.
Varbūt Tu jau apmeklē deju stundas, varbūt tikai mācies pirmos deju soļus. Mācīties un dejot ir divas atšķirīgas lietas. Tad, kad skolotājs stundas laikā skaita ritmu un saka priekšā kāda figūra aiz kuras ir jādejo, tas ir viens. Bet pašam vienlaicīgi klausīties dejas ritmu, un pielietot iemācītos soļus, tas ir kaut kas cits, tas prasa treniņus. Tādēļ centies apmeklēt deju pasākumus vai arī praktizējies mājās, kaut vai katru dienu pa 10 minūtēm.
Risinājums.
Jau no šodienas ievies sev jaunu iemaņu – iemācījies - uzreiz pielieto.
Jau no šodienas ievies sev jaunu iemaņu – iemācījies - uzreiz pielieto.
KATRU DIENU NEDAUDZ.
Problēma.
Kāpēc tā notiek.
Risinājums.
Regulāra vingrināšanās dod iespēju – iemaņu pārvērst par prasmi.
Nodarbību laikā iemācītās svarīgās pamatlietas Tu aizmirsti dažu dienu laikā, neskatoties uz to, ka Tu regulāri apmeklē nodarbības, un arī šad tad deju pasākumus.
Kāpēc tā notiek.
Regularitāte ir viens no svarīgākiem noteikumiem, lai iemaņas kļūtu par prasmi. Praktizē katru dienu kaut vai 5 - 10 minūtes, bet regulāri, nedodot sev nekādas atlaides. 1 stundas vingrināšanās ”no vietas” tikai vienu dienu nedēļā nedos tik labu rezultātu, kā regulāra iemācītā atkārtošana mazākā laika sprīdī, bet sistemātiski. Svarīgi ir tieši nedot sev atlaides, vingrināties katru dienu neatlaidīgi, kaut nedaudz. Lai vai kādi vēji pūš... ja vingrināsies katru dienu pa 5 - 10 minūtēm, tad gadā tās būs 3650 minūtes = 60 stundas!!! Wow!
Risinājums.
Regulāra vingrināšanās dod iespēju – iemaņu pārvērst par prasmi.
ORIENTĒJIES UZ DARBĪBU AR REZULTĀTU.
Problēma.
Pēc nodarbības Tu bieži jūties kā spārnos, “es dejoju”, bet nākošajā reizē vairs neatceries pat pusi no tā, ko mācījies.
Kāpēc tā notiek.
Vienmēr ir tā, ka pēc kādām iedvesmojošām mācībām, mēs domājam, jā, tagad es to darīšu, ir forši utt... paskatāmies kādus materiālus tajā pašā vakarā, bet nākošajā jau mazāk, savukārt, vēl nākamajā dienā darbošanos atliekam jau uz nākošo dienu utt... Bet, ja Tu patiešām vēlies sasniegt līmeni, kad Tu jūties labi dejojot, tad rīkojies. Tu vari klausīties mūziku, Tu vari visu dienu skatīties deju video, bet reālu rezultātu dos tikai un vienīgi darbība.
Vienmēr ir tā, ka pēc kādām iedvesmojošām mācībām, mēs domājam, jā, tagad es to darīšu, ir forši utt... paskatāmies kādus materiālus tajā pašā vakarā, bet nākošajā jau mazāk, savukārt, vēl nākamajā dienā darbošanos atliekam jau uz nākošo dienu utt... Bet, ja Tu patiešām vēlies sasniegt līmeni, kad Tu jūties labi dejojot, tad rīkojies. Tu vari klausīties mūziku, Tu vari visu dienu skatīties deju video, bet reālu rezultātu dos tikai un vienīgi darbība.
Risinājums.
Rezultātu dod darbība – Rīkojies uzreiz!
VIENMĒR EJ PAŠIZAUGMES CEĻU.
Problēma.
Tu katrā nodarbībā apgūsti arvien jaunas figūras, bet iepriekšējā apgūtās - jau aizmirsušās.
Kāpēc tā notiek.
Diemžēl figūru daudzums nedos Tev komforta sajūtu dejojot. Vienmēr attīsti sevī zināšanas, prasmes un iemaņas, lai kļūtu arvien kompetentāks. Izvēlies profesionālus pasniedzējus, kuri, pirmkārt, strādā sistēmā, lai Tavas iemaņas kļūtu par prasmēm. Izvēlies pasniedzējus, kuri pārvalda gan deju pasniegšanas metodes, gan ir ar muzikālo izglītību, lai var palīdzēt Tev saprast kustības un mūzikas mijiedarbību, gan arī prot iedot pareizo sajūtu, prot iedot kārtīgus pamatus.
Risinājums.
Vienmēr pārdomāti izvēlies labāko, kvaltatīvāko savai attīstībai, ieguldi savā labsajūtā un komfortā.
DOMĀ PAR RISINĀJUMU.
Problēma.
Nodarbībās ne viss sanāk kā gribās.
Kāpēc tā notiek.
Mēs bieži vien baidāmies jautāt pasniedzējam, kāpēc nesanāk viena vai otra figūra, kāpēc vienā vai citā kustībā nejūtamies labi. Pārvari bailes jautāt, pārvari bailes – kā es izskatīšos citu acīs, vai mans jautājums nav muļķīgs.
Vienmēr domā vai arī jautā pasniedzējam, kā izlabot savu dejojumu, ja kaut kas nesanāk. Domājot vai jautājot, Tu ātrāk tiksi pie rezultāta. Ir partneri, kas vienmēr meklē vainu otrā, ja nesanāk deja kā iecerēts, bet jāsāk ar sevi.
Risinājums.
Atceries – dejošana pārī ir sadarbība, komunikācija.
DARI KĀ PAREIZI.
Problēma.
Tev, mācoties dejot, bieži būs sajūta, ka šis satvēriens vai kustība nav pareiza, jo Tu jūties ne savā ādā.
Kāpēc tā notiek.
Dejojot, Tev daudzas lietas liksies “crazy”, un tas ir normāli, jo Tu neko tādu iepriekš neesi darījis, un brīžam liksies, ka Tev pašam ir pareizāks risinājums. Bet, ja esi atnācis uz nodarbībām, tad uzticies skolotājam, paplašini savu komforta zonu. Tās sajūtas ir tādēļ, ka iepriekš neko tādu neesi darījis. Piemēram, Tev taču neienāk prātā pamācīt zobārstu kā jālabo zobi:):), vai ne?
Risinājums.
Dari, kā ir pareizi, nevis vienkāršāk.
PRIECĀJIES.
Problēma.
Bieži vien Tevi pārņem dusmas, kad kāds solis nesanāk, un Tu pat zini, kurš.
Kāpēc tā notiek.
Ja arī kaut kas nesanāk, tas ir normāli. Un, ja Tu apzinies, kurš solis nesanāk, tas nozīmē, ka esi uz pareizā ceļa un tūlīt, tūlīt sanāks. Lai Tavs moto ir – Viss, kas darās, darās uz labu:):).
Risinājums.
Priecājies, ja arī kas nesanāk, jo Tu zini, kā tam jābūt. Un šī apzināšanās ir ceļš uz izdošanos.
INVESTĒ SEVĪ.
Problēma.
Katram kāda figūra izdodas labāk, cita sliktāk.
Kāpēc tā notiek.
Katrs cilvēks ir individualitāte, tādēļ, protams, viena un tā pati figūra katram sanāk savādāk. Kā jebkurās apmācībās, rezultāta sasniegšanai, ir jāinvestē sevī. Noteikti apvieno nodarbības grupās ar individuālajām stundām, jo grupā skolotāja uzdevums ir strādāt, lai dotajam materiālam līdzi tiek lielākā daļa audzēkņu. Bet individuālajā nodarbībā uzmanība tiek pievērsta tikai Tavai attīstībai.
Tāpat apmeklē arī pasākumus un viestreneru nodarbības, bet pirms tam noteikti izpēti, kurš pasniedzējs patiešām var dot izcilas zināšanas Tavai attīstībai.
Risinājums.
Investē sevī.

MĒRĶIS.
Problēma.
Kāpēc tomēr viss neizdodas tā, kā vēlies.
Kāpēc tā notiek.
Vienmēr apzinies, ko Tu vēlies ar šīm nodarbībām sasniegt, pat, ja Tavuprāt, tā ir ļoti niecīga vēlēšanās, vienalga tas ir Tavs mērķis. Pasaki, uzraksti to savai zināšanai, un mācīties kļūs daudz interesantāk un vieglāk. Ja atpūsties, tas būs viens mērķis. Ja prast vadīt Dāmu (-prast sekot Partnerim), tad būs cits mērķis. Kļūt plastiskākam, tad tā būs cita doma. Un vēl, pēc savas pieredzes varu teikt, ka deju mācīšanās dod nenormāli daudz labas zināšanas un prasmes, kas noder arī ikdienā.
Risinājums.
Apzinies savu kāpēc.

KATRU DARBU IZDARI LĪDZ GALAM.
Problēma.
Un tomēr visas figūras Tev īsti nepadodas, tā kā vēlies.
Kāpēc tā notiek.
Vingrinies, līdz Tev konkrētās kustības izpildīšana sagādā prieku un komforta sajūtu. Ja atkārtošanu atliksi uz vēlāku laiku, tad jau pēc dažām dienām būsi aizmirsis visas smalkās nianses, kas dod iespēju konkrēto kustību / figūru izpildīt ērti Tev un Tavai partnerei (- partnerim).
Risinājums.
Vingrinies, līdz izpildījums Tev sagādā komfortu un prieku.

CIENI SAVU LAIKU.
Problēma.
Daudziem liekas, ka sāks uzreiz dejot, līdzko ienāks zālē.
Kāpēc tā notiek.
Diemžēl jāsaka, ka tā tas nav. Ja Tu ievērosi visus iepriekšminētos ieteikumus, Tu daudz ātrāk iemācīsies labi dejot. Ja atliksi mazos solīšu uz vēlāku laiku, vajadzēs vairāk laika, lai nostiprinātu iemācīto.
Risinājums.
Cieni savu laiku, veicot katru dienu soli pa solim, šādā veidā Tu ietaupīsi savu laiku.

ATPŪSTIES UN SVINĒT.
Problēma.
Liekas, ka daudz kas vēl nesanāk, nav jēgas doties uz deju pasākumu, jo vēl neprotu pareizi dejot.
Kāpēc tā notiek.
Dejas ir atpūta. Viena daļa cilvēku ilgi neiet uz deju pasākumiem jo uzskata, ka dosies uz tiem tikai tad, kad patiešām (pēc viņu domām) iemācīsies labi dejot. Bet, diemžēl, doma nav pareiza, jo šie pasākumi ir viena no praktizēšanās vietām. Parasti, dejotāji iet uz tusiņiem atpūsties, izbaudīt prieku, nevis vērtēt kā citi dejo. Un tā kā deju apmācība ir process, tad noteikti svini katru mazo veiksmi.
Risinājums.
Dejas ir prieks, dari visu ar prieku, svini katru mazu uzvaru, un tas vēl vairāk vairos Tavu DejotPrieku.
Lai deju apguve dod Tev daudz prieka!
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.